lördag 21 januari 2012

Sprättaren är min bästa vän


Idag har jag sytt som en dåre. Jag började i morse vid halv 10 och sydde sista sömmen för några minuter sedan. Lite uppehåll för mat och promenad med hundarna och maken har jag också hunnit med. Jag började med att sy på kantremsorna till tulpankvilten och macka den, sedan tog jag i tu med kviltningen av Hjärta i blockhus. Fortsatte sen att kvilta tulpanöparen. Jag har frihandskviltat, därav allt sprättande. Jag frihanskviltar allt för sällan och det blir lätt fel. Glömmer ofta att ställa in maskinen rätt och då blir det trassel. Men nu är det gjort och jag är riktigt nöjd med resultatet. Såg en stund på Galdiatorerna med barnen, då passade jag på att sy lukkekanten på hjärtkvilten.
Lite mer om den kvilten: köpte mönstret hos Lapptäcksverkstan när vi var i Göteborg 2010.
Det var meningen att det skulle bli en bröllopspresent men den blev aldrig färdig. Nu får den hänga i vårt vardagsrum i stället. Så det här räknas som PIPS nummer 2.
Jo föresten, har mackat en qvilt till i kväll. Den kanske blir kviltad i morgon kväll om jag orkar.
Nu ska sova så jag orkar åka skidor i morgon.

2 kommentarer:

  1. Hjärtquilten är jättefin!! Visst är det härligt med sådana sömnadsdagar. =)

    SvaraRadera