söndag 8 januari 2012

Januaris utmaning på gång.


Första projektet i Majas utmaning är på gång. Jag har sytt i hop blocken och nu får den ligga till sig lite innan jag syr på bårderna som ska vara runtomkring. Mönstret hittade jag i en gammal Quiltmagasinet, nr 6 från 2009. Jag har länge velat sy den men inte kommit mig för. Enligt mönstret är det en jullöpare sydd i rosa och grönt. Men jag valde att sy tulpanerna i olika färger så det blir en vårduk i stället. Nu ska jag ta tag i några gamla projekt och sedan fundera lite på nästa månads utmaning.
Nu är jag verkligen på gång. Trots att jag jobbar i helgen har jag hunnit skära till lite mallar till hexagoner och även klippt till lite tyg. Det känns fint.

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll.

3 kommentarer:

  1. Ursnygg! Varför har jag inte sett den, när jag bläddrade i tidningarna för mitt projekt?

    SvaraRadera
  2. Jag häller med-tulpanblocken blir fina till en löpare.Vi behöver färg nu och tulpanerna ger hopp om en ny vår.

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Jättebra jobbat!
    Det är så roligt att ha inspirerat er till att börja bläddra i gamla tidningar!
    Din löpare kommer att bli jättefin!
    Jag gillar dina olikfärgade tulpaner!
    Det är så läckert!!
    Kram

    SvaraRadera