söndag 22 januari 2012

Nessesärer



Förra veckan sydde jag en necessär till min mamma som fyller år i dag. Hon har önskat sig en ny och då var det roligt att sy en själv. Mönstret kommer från boken: Lappar i stort som smått av Lise Bergene. Jag har försökt sy liknande necessärer tidigare men inte lyckat så bra. Nu gav jag mig tid att läsa mönstret ordentligt och vara noggrann med måtten. När jag ändå var i farten sydde jag en liten mindre som jag tänker använda som sy etui. Så nu tror att jag fått kläm på hur man gör. Mammas födelsedag firades med middag och tårta hemma i mitt föräldrahem. Men först åkte jag 6,6 km längdskidor. Vädret var perfekt, 4-5 grader kallt och perfekta spår.

Nu i kväll har jag påbörjat kviltningen av toppen jag mackade i går kväll. Men nu är jag trött och längtar till sängen.
God natt och sov gott alla kviltvänner.

1 kommentar:

  1. Nu har sy lusten återvänt tror jag. Det är stor produktion, med söta nessar och det fina hjärtat.

    SvaraRadera