tisdag 3 december 2013

En dag i syrummet

Äntligen är jag på bättringsvägen. Det här är den värsta förkylningen jag haft  på mycket länge. Brukar sällan ha feber men nu så slog den till rejält. Först i lördags var jag feberfri. Nu har jag bara lite snuva och hosta kvar och det kan jag leva med.
Så idag struntade jag i alla måsten och gick ner i syrummet. Det var så roligt. Jag har sytt klart en hel del som blivit liggande bla. julkort, pyttetäcken  och avslutningskanter på en några pannlappar. Nu har jag lite mer handsömnad att göra framför tvn, men det är bara roligt. Det finns fortfarande jättemånga ofärdiga projekt kvar men jag kunde inte låta bli att skära till lite fyrkanter till ett nytt projekt. Tänk om jag kunde vara så disciplinerad att jag alltid gjorde färdig ett projekt innan jag påbörjar ett nytt. Men det kommer aldrig att hända. För är jag tex inte på humör att kvilta så blir det ingenting. Då syr jag på något annat projekt eller så skär jag bara till tyger den dagen. Så det är bra att ha projekt i olika stadier av fördighetsgrad när man är en humörmänniska som jag

I veckan blev jag iallafall  klar med nåldynan som jag påbörjade på en kortkurs i Östersund. Den blev riktigt bra så den kommer jag att använda när jag syr framför tvn.



Önskar alla en trevlig kväll.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med Dig om att det "är inte fel" att ha några projekt i olika stadier av färdighetsgrad. Det är ju skapandeprocessen som jag njuter mest av, och då ska det vara ett nöje att sy, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Härligt med fler som har projekt i olika stadier. Då kan man pilla med det som passar bäst för stunden. Vilken fin nåldyna!

    SvaraRadera