söndag 6 januari 2013

Skidåkning och broderi.

 Jag gillar längdskidåkning, både att åka själv och att se på tv. Idag var det avslutningsloppet i Tour de Ski. Det är så roligt att se när dom plågar sig upp för den branta backen. Och när man ser på skidor så passar det så bra att brodera. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är jag på gång med huskvilten från Gail Pan Designs. Nu är första blocket klart och nästa block ska bara sys i hop innan jag kan brodera igen. Hade lite problem med att få applikationerna snygga men till slut så blev jag nöjd. Tygerna är scraps från mina lådor och jag syr med restgarnen från DMC.


 Datorn vill tydligen inte som jag vill i kväll. Bilden vägrar att lägga sig rätt väg. Får se om jag kan göra ett nytt försök i morgon. Nu är jag alldeles för trött och tänker krypa ner i sängen om en stund.
 Han en bra kväll alla kviltvänner.

1 kommentar:

  1. Jag lade huvudet på sne´och tittade på det vackra Du visar. Ett härligt arbete som växer fram, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera