söndag 13 januari 2013

Kylan slog till.

Kylan slog till  i helgen. Termometern visade på 22  grader när jag gick ut med hunden i morse. Det är lite för kallt för mig men Anakin är totalt oberörd av kylan. Sedan har jag hållit mig inne under dagen trots att solen sken. Det blev några timmar i syrummet innan längdskidåkningen började på eftermiddagen. Då blev jag färdig med block 2 och 3 i min huskvilt. I syrummet håller jag på med ett barntäcke och så sydde jag en sk dagiskasse efter ett mönster som jag hittade här http://knapmodern.blogspot.se/search/label/V%C3%A4ska
Bild på min kasse kommer när jag sytt färdigt kantbanden

Dagens bild: Linslusen Anakin. 
Eftersom jag glömde fota när det var dagsljus så fick det bli på golvet. Då ska givetvis Anakin vara med och så får det bli. Fler bilder kommer när jag hunnit lite längre på kvilten.


2 kommentarer:

  1. Ja nu är det vinterkallt igen, även om jag inte tror att vi har det så där kallt ännu så kändes det bitigt nyss när jag släppte ut katten.
    Fina block!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha många järn i elden! Undrar varför man alltid startar flera saker?? Jag är hopplös med det själv. Blocken där vid hundtassarna ser intressanta ut, och jag tycker om färgerna!
    Visa gärna en närbild för en nyfiken!!!!

    SvaraRadera