fredag 25 januari 2013

Idag har jag fuskat som syfröken. Har en kompis som ville att jag skulle visa henne hur man syr i lappteknik. Hon har sytt en del kläder förut men aldrig provat på  lappteknik. Vi började med den klassiska blockhusrutan och det klarade hon galant. Resultatet blev en pannlapp som jag tyvärr glömde att fota. När jag skulle plocka  fram material till dagens övning så hittade jag några block som jag helt glömt bort. För några år sedan var jag med på några swappar på sysidan och det är dom blocken jag nu hittade. Det är 4 st block med julmotiv och 4 stycken block med påskmotiv. Jag tror jag ska sy muggmattor av dem, kan vara bra att ha och ge bort som presenter.

Önskar alla en riktigt trevlig kväll.

1 kommentar:

  1. Ja, det är kul när man får syn på något som man sytt för länge sedan, minns tyger man använde då, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera