söndag 27 januari 2013

Årets första färdiga quilt.

Jag har sytt så mycket jag hunnit de sista dagarna. Det mesta är dock inte färdigt för det fattas tråd, mellanlägg, vadd och en massa annat. Måste åka till stan och fylla på mina förråd med "bra och ha saker". Men en liten kvilt blev klar idag. Av några av  blocken  som jag hittade i fredags blev det en liten påskbonad. Den fick min mamma idag i födelsedagspresent.
Sedan har jag sytt några pyttetäcken och fyra pannlappar av blocken med julmotiv.

Önskar alla en trevlig kväll.

3 kommentarer:

  1. En påskbonad klar i god tid, påbörjade block blir färdigsydda och en present är fixad. Mina tankar går då till reklamen för Kinderägg; "tre i ett".

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint när inspirationen kommer tillbaka!
    En jättesöt bonad!

    SvaraRadera
  3. Så heldig din mamma er :-)
    Flotte blokker du har brukt.

    SvaraRadera