torsdag 3 januari 2013

Ledigvecka

Pustar ut efter helgerna och njuter av mina ledigvecka. Det blev lite intensivt där ett tag med födelsedagskalas, nyårsafton och pappas 75 års dag på nyårsdagen. Började onsdagen med att ta hand om tvätten och sedan göra ett städryck i syrummet. Nu känns det roligt att gå ner och sy. Så onsdagskvällen tillbringade där några timmar. Det blev en födelsedagspresent till svägerskan som fyller år i morgon. Och så letade jag fram en scrapquilt som jag påbörjade för flera månader sedan. Det passar ju bra nu när Maja på  
http://majasparadis.blogspot.se/2012/12/jag-behover-en-ny-vaska.html har sin utmaning med scraps. Nu skrev jag ju att jag inte skulle följa några utmaningar  i år men den här utmaningen är inte speciellt svår. Det mesta jag syr är med scraps. Köper sällan nya tyger till ett projekt utan utgår från det jag har hemma i lådorna. Sedan kan det hända att jag måste komplettera med tyger för att få i hop det på slutet. Blandar gärna fina quilttyger med  gardiner köpta loppis. 

Till sist, en bild på mammas julklapp. En stor pannlapp sydd i ett tyg jag hittat på loppis. Tyget i applikationerna kommer från Taiwan.
Önskar alla en trevlig kväll.

1 kommentar:

  1. Ser fram emot många trevliga mail till mig med dina bidrag!
    kram

    SvaraRadera