torsdag 18 april 2013

En dag i syrummet

Idag fick jag äntligen en heldag i syrummet. Regnet öste  ner så det kändes helt ok att gå ner i källaren. Jag började med att sy klart det andra minecraft motivet som sonen önskat sig.

Sedan sydde jag lite på min huskvilt. Där återstår bara några broderier innan den ska kviltas.

Och till sist så sydde jag en ny dresden plate. Tygerna har vi färgat i vår kviltgrupp för några år sedan. 
Bilden blev verkligen inte den bästa men det får vara så i kväll.
Jag har haft en underbar dag i källaren med mina tyger. Nu känns det att jag laddat batterierna för att orka med allt som måste göras i morgon.
Ha en trevlig kväll alla vänner.

3 kommentarer:

  1. Ja, det är en vitamininjektion att få ägna sig åt det som gör att man mår gott och "laddar sina batterier". Det borde vi alla se till att göra med jämna mellanrum!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Inte lätt att få tid att sy alltid. Fin lite Dresden blomma du gjort. Och huskvilten ser intressant ut!

    SvaraRadera