fredag 10 maj 2013

Fredag eftermiddag


Det är lite glest med inlägg i bloggen nu ett tag. Som vanligt på våren så ska allt hända på en gång. Det är full aktivitet ute i trädgården för att få den i ordning. Det går inte att ta de lugnt, för allt bara exploderar ute i naturen nu. Det är lika fascinerande varje år. Först försvinner snön och allt är bara grått, sedan går det någon vecka eller två och allt börjar grönska. Det är en helt underbar årstid tycker jag.



Jag har hunnit sy lite ändå, min Dresden Plate är nu helt färdig. Hoppas nu att jag får ställa ut den på landstingets utställning i sommar. Och i går började jag skära till remsor till ett draperi som jag ska ha i vår hall för att dölja några fula hyllor som är full med skrot.

I kväll är det bara jag och yngsta sonen hemma och just nu gräddar jag tunnpannkakor till honom.

Ha en trevlig helg alla vänner.


2 kommentarer:

  1. Din Dresden Plate i regnbågsfärger är jättetjusig, tycker jag. Det var fint så som Du kviltat den också.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Dresden Plate blev jätte fin.
    Håller med om att allt händer på en gång i trädgården.
    Må så gott

    SvaraRadera