fredag 8 mars 2013

En egen sydag

Idag har jag sytt nästan hela dagen. Har bara gjort korta avbrott för mat och promenad med hunden,  Började med att sy kantremsor till sodukukvilten, nu är det bara handsömnaden kvar. Sedan har jag sytt 77 stycken flygande gäss som så småningom ska sättas i hop på något sätt till en väggbonad.
Och så det roligaste projektet: Dresden Plates. Jag har inte kommit mig för att beställa den där speciella linjalen, men så hittade jag en mall i första numret av Quiltmagasinet. Och med hjälp av http://www.youtube.com/watch?v=lcy_p4pryE4 och MissouriQuiltCo lyckades jag få i hop en liten topp.

Tygvalet på provbitarna var kanske inte de bästa men det blir så där ibland när jag blir ivrig och vill komma i gång. Och så kände att jag lika gärna kunde göra den färdig. Bättre att den hänger på väggen i mitt syrum än ligger i en låda. Provade att frihandskvilta en blomma och en blomranka. Det var inte så lätt men övning ger färdighet som man brukar säga. Nu när jag vet att det fungera med mallen från tidningen ska jag sy en till med helt andra tyger.

Och så har jag sytt fast alla applikationer på huskvilten.


Nu känner jag mig riktigt nöjd med dagen och ska ta en bok och lägga mig och läsa innan det är dag att krypa i säng.

Önskar alla en trevlig kväll.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar din Dresden!
    Att tygerna är lite röriga gör att mönstret ser levande ut!
    Dina gäss är inspirerande!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, jag är mycket förtjust i Dresden Plates. Det var kul att få se den Du har sytt, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera