onsdag 12 december 2012

Min blogg fyller 4 år idag

Idag för fyra år sedan skrev jag mitt första blogginlägg http://kickelinassylya.blogspot.se/2008/12/fredag-1212.html  Då hade jag en längre tid funderat på en blogg, jag ville ha ett forum där jag kunde visa för mina nära och kära vad jag sytt. Jag hade lagt ut bilder på http://www.sysidan.se/ men kände att jag var lite begränsad där, jag ville styra själv vad  jag skulle visa. Men jag hade också  ett behov av att skriva om mitt stora handarbetsintresse. Sedan läste jag väldigt många bloggar och en som var min första och största inspiratör var Anna syr på bloggen http://www.lugnagatan.net/sy/
Bloggandet har väl gått lite upp och ner under åren och det har mest berott på hur vi haft det här hemma i familjen. Med två barn med funktionshinder, hus och jobb så räcker tiden inte alltid till. Och ibland har det berott på att sylusten försvunnit och då har det inte funnits  så mycket att skriva om. Men att börja blogga är nog det roligast jag gjort ändå. Jag har lärt mig så mycket av alla andra bloggare, och jag har fått så många fina kommentarer av mina läsare. Det känns om om jag fått nya vänner från Skåne i söder till Luleå i norr. Det första jag gör när jag slår på datorn är att kolla in om det kommit några nya inlägg på min läslista. Ibland kommenterar jag vad som skrivs, men jag medger att jag är lite slö ibland. Så det kan ju bli mitt mål för nästa år att bli bättre på att ge en kommentar, för jag vet ju hur glad jag själv blir när någon har skrivit något.

Från det ena till det andra. Jag har världens bästa make. Jag bad honom köpa kantband till mig när han var in till stan. Då kom han hem med de här läckerbitarna från Ohlssons tyger.
Nu säger jag godnatt  och på återseende.

4 kommentarer:

  1. Gratulerar till Din fyraårsdag med bloggen Din! Brukar gå in och besöka Dig och tycker att Du har en trevlig blogg. Det är ju så inspirerande att se och läsa vad andra med liknande intresse "gör".

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Grattis till fyraårsjubiléet. Roligt att följa dig. Även jag är dålig på att kommentera alla bloggar jag följer.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gratiis till dina fyra år som bloggerska ;) Visst är det en underbar värld full av härliga bekantskaper!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Grattis på fyraårsdagen! Vilken härlig överraskning din man kom hem med.

    SvaraRadera