fredag 7 december 2012

Hundtäcke

I går kväll blev jag helt klar med täcket till en kompis som också har en cockerspaniel. Applikationerna hittade jag hos http://www.syverkstan.net/index-s.htm  under gratismönster. Tygerna är lite blandade tyger, några från Taiwan och några är vanliga bomullstyger till gardiner. En del tyger är köpt i quiltbutik och andra är köpta på loppis. Det är det som gör det så roligt att sy, att man kan blanda hur som helst. Som mellanlägg har jag ett gammalt urtvättat täcke som jag köpte på Röda Korset för 20 kr. Det blev en enkel kviltning i diket mellan rutorna, det tyckte jag räckte den här gången. Det är är lite fluffigt och blir säkert skönt att ligga på för skönheten som ska ha det.
Nu väntar jobb för mig hela helgen så något julstress hinner jag inte med. Nästa vecka är jag ledig och då ska allt fixas innan jul. Men den dagen den sorgen.

Givetvis skulle Anakin vara med på bild. Och det passar ju jättebra, en hund på ett hundtäcke.


Önskar alla en riktigt fin andra advent utan allt för mycket stress och jäkt.

1 kommentar:

  1. Så roliga hundar Du har sytt på detta hundtäcket. Det var en kul kvilt till en hund, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera