onsdag 7 mars 2012

Välbehövlig sytid



I går fick jag lite egen välbehövlig tid i syrummet. Barnen och hundarna höll sig lugna så jag kunde gå ner i källaren en stund redan på eftermiddagen. Så jag fortsatte med min jeansväska som jag började på när vi hade träff med lappskoj. Senare på kvällen sydde jag den klar. Den är sydd av gamla jeans och lite spets och band som fanns i mina gömmor. Som handtag använde jag linningen från två par jeans. Invändigt har sytt två rejäla fickor med dragkedjor för att kunna förvara id kortetet till jobbet och nycklarna till skåpet. Tanken är väl att jag främst ska använda den som arbetsväska.

I kväll hoppas jag att jag kan gå ner en stund igen och börja skära och sy i hop en mystäcke som legat orörd alldeles för länge.
Ha en bra kväll alla kviltvänner.

1 kommentar: