fredag 16 mars 2012

Tidningsutmaningen i Mars.

Den här månaden har jag sytt ett par muggmattor. Jag har faktiskt aldrig sytt några än, trots att alla bloggar och listor har varit fullproppade med muggmattor för något sedan. Men tack vare Maja så blev det äntligen av. Mönstret fanns i Rikstäckets tidning nr 90 från 2011. Har sytt fast applikationerna med langettsöm på symaskin vilket jag heller aldrig hade provet. Tycker att dom blev riktigt fina, passar bra när det snart är påsk.
Så nu är det bara att fundera på nästa månads utmaning. Jag tror redan jag vet vad det blir men säker kan man ju aldrig vara. jag kan ju hinna ändra mig.
Nu laddar jag för söndag då vi har träff med lappskoj
Ha en trevlig helg alla kviltvänner.

Ps. jag får ett spel på min dator i kväll, den vänder alla bilder fel väg. Så nu får det se ut så här till i morgon då jag kanske är lite klarare i tanken.

2 kommentarer:

  1. Fina muggmattor! Visst är det bra med den utmaningen, så man kommer till skott med att prova lite nya grejer!

    SvaraRadera
  2. Dina muggmattor är jättefina!
    Blått och orange är alltid fint!
    Ny lott till dig!
    Kram

    SvaraRadera