fredag 2 mars 2012

Sportlov


Idag börjar barnens sportlov och jag har semester i en vecka. Skönt att få vara ledig med dem så att de inte bara sitter vid datorn hela lovet. Vi ska åka lite skidor och försöka vara ute så mycket som möjligt. Fick en liten idé här om dagen. Dom gillar att måla med acrylfärger så nu tänkte jag att dom ska få måla varsin bild som jag sedan ska överföra till tyg. Bilden får var hur som helst, abstrakt, färgrik, detaljerad eller kanske bara svart/vit. Jag tror det kan bli en rolig utmaning för oss alla tre.

Idag fick jag rikstäckets tidning , alltid lika roligt att läsa. Jag prenumererar inte på någon tidning just nu så då är det lite extra roligt. Många fina bilder och några roliga mönster, vi får se om något hamnar i Majas tidningsutmaning.

Här skiner solen ute men det blåser rejält och är hur halt som helst ute.
Ha en trevlig kväll alla kviltvänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar