fredag 10 september 2010

Ny gardin i hallen

Jag har tagit mig i kragen och sytt klart gardinkappan till hallen. Det är ett block som jag föst tänkte använda till bänkdynor men de blev aldrig helt färdiga. Så nu blev det en gardin i stället. Nu ska jag bara sy ett överdrag till dynan av resten av blocken. Den ska ska ligga på bänken under fönstret. I veckan har jag försökt att riva tapeter så mycket som jag orkat. Det sliter så otroligt på axlar och nacke så jag kan bara jobba en kort stund. Nu har jag jobbarhelg så då blir det lite vila från köket men nästa vecka då måst jag sätta fart både med köket och sömnaden. Jag har lovat att färdigställa min fisktavla som jag sydde av tyger vi färgat med lappskoj. http://kickelinassylya.blogspot.com/2010/01/min-sydag.html
Och så måst jag förbereda inför kursen jag ska gå på rikstäckets årsmöte. Jag ska gå kurs med Mikael Svenson, det ska bli så roligt.


Ha en trevlig helg allihopa.

1 kommentar:

  1. Super! Tänk att komma in och det första man möts av är en sådan tjusig patchwork-gardin! Den kan du vara stolt över.

    SvaraRadera