söndag 26 september 2010

Mina nya gardiner

Äntligen är vi färdiga med köket. I måndags tapetserade maken jag trots att vi båda var rätt krassliga. Jag hade feber och förkylning och hans förkylning bröt ut underdagen. Men vi ville verkligen få det gjort och det känns så bra nu när det är klart. Det blev så bra och jag är så nöjd. Dom fina gardinerna fick jag av min gulliga svägerska. Jag har varken tid eller lust att sy nya gardiner nu, det får bli lite senare i höst. Just nu håller jag på att förbereda mig för rikstäckets årsmöte. Jag är inte riktigt klar än men det är ju några dagar kvar så jag borde nog hinna.
Idag var det en strålande fin dag och då passade vi på fixa lite på gården. Gräsmattan klipptes för sista gången och blomkrukorna plockade in. Det känns lite vemodigt men samtidigt så blir det mer tid för att sy nu när det inte finns så mycket att göra ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar