onsdag 19 januari 2011

Hurra, nu är jag klar.


Jag har sytt klart alla blocken till scrap happy, det tog sin sin lilla tid att sy de 8 blocken som var kvar. Det här är ett av de roligast projekt jag sytt, dels för att jag fått öva upp min engelska och att jag äntligen känner mig säker på att mäta och skära i insc. Min nya pressarfot i insch är nog ett av mina bästa köp. Jag vet faktiskt inte vad det ska bli av dem så nu får de ligga till sig ett tag. Rätt som det är så kommer jag på något som jag vill sy av dem. Nu kan jag äntligen börja med lite nya projekt. Först på tur är att sy en liten påse till ett tygbyte på sysidan. just nu är det så roligt att sy att jag nog försummar mycket annat här hemma, tex städning. Men damråttorna finns kvar men sylusten kan ju försvinna om det vill sig illa.
Nu är det dags att krypa i säng, ska till stora staden i morgon och shoppa lite vadd och kanske det slinker ner en liten tygbit också.

4 kommentarer:

  1. Härliga block!! Kram Lizzan!

    SvaraRadera
  2. Grattis till att du är klar med en så härlig topp!! Den är så läcker!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Färggranna och fina block blev det! Lycka till med resten av projektet, det kommer att bli hur fint som helst.
    Visst blir sylivet lite enklare när man har lärt sig att använda tum? Det gjorde jätteskillnad för mig.

    SvaraRadera
  4. Det ser så snyggt ut där det ligger, så jag trodde det var ett färdigt överkast redan!

    SvaraRadera