lördag 15 maj 2010

Äntligen kom värmen


Här går det undan. Nyss skrev jag om snö och kyla och nu helt plötsligt blev det sommar. Idag har det varit 25 grader i skuggan och i solen upp mot 30 grader mitt på dagen. Övriga i familjen är sjuka men jag har klarat mig än så länge. Så jag har varit ute i trädgården hela dagen. I morse körde vi bort löv och ris och på eftermiddagen har jag plockat fram trädgårdsmöblerna och rengjort dem. Sedan har jag rensat ogräs och gått och plockat i rabatterna. Det är så fantastiskt att se alla vårblommor som kommit upp nu. När jag går och plockar och fixar funderar jag på vad som saknas i rabatterna och vilka perenner som ska delas mm. Maj är en underbar månad och jag är tacksam att jag är ledig i veckan så att jag hinner göra allt jag vill.

Däremot så har jag inte sytt något de här dagarna. När det är så fint väder vill jag bara vara ute i trädgården. Men jag kämpar på med min korsstygnstavla på kvällarna och längtar tills den är klar så att jag kan börja med stickningen jag köpt.

2 kommentarer:

  1. Ja, är det inte fantastiskt med denna värme! Hoppas den håller i sig ett bra tag.

    SvaraRadera
  2. Ja vi behöver värmen efter denna kalla och långa vinter.

    SvaraRadera