söndag 2 maj 2010

Längtar efter sol och värme.


Det som ofta slår mig när jag läser bloggar från olika delar av Sverige är att vårt land är väldigt avlångt. När våren kommit till Skåne har vi fortfarande vinter här uppe i norrland. Här vid norrlandskusten har vi egentligen ingen vår att tala om, det smäller bara till och på några få veckor så är allt i full blom. På några få ställen i min trädgård vågar sig vårlökarna fram och då får jag lite hopp om att sommaren kommer även i år. Den här vintern har varit lång och tung på många sätt. Vi har haft extremt kallt under en längre period och så har vi haft otroligt mycket snö. Sedan har det varit jobbigt i familjen och det gör att jag längtar otroligt mycket efter sol och värme. Jag längtar efter att rensa ogräs, det skingrat tankarna så bra eller att sitta ute på altanen och dricka kaffe.
Idag gjorde jag ett försök att gå ut och refsa lite men det blåste så mycket att jag valde att gå in igen och ner i syrummet. Där har jag renskurit stack and slash blocken, så nu kan jag sy i hop den när lusten infinner sig. Sedan har jag skurit tyger till maj blocket i min BOM så nu har jag det roliga framför mig i veckan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar