tisdag 9 juni 2015

Mormorsrutor igen

En anledning till att jag funderade på att byta namn på bloggen är att jag inte bara syr. Jag stickar, virkar och är allmänt nyfiken på det mesta inom textil och garn. Så då hade jag fått för mig att att jag inte kunde visa annat än det som är kviltat i bloggen. Men det är ju MIN blogg, jag bestämmer vad jag ska skriva om, oavsett vad den heter. Så det så. Ibland måste man ta ett allvarligt snack med sig själv för komma på vad som är det rätta.
Så idag visar jag en liten filt av mormorsrutor som jag virkat i vinter. Den väntar på att få levereras till en liten flicka som föddes i mitten av maj. Virkad i Svarta Fårets babygarn, ett mjukt och härligt garn. Den är inte så stor men passar bra nu i sommar. Sedan när hon blivit lite större kan hon ju lägga den i dockvagnen.


På återseende kära bloggvänner. 
Det värmer i hjärtat när man ser att ni varit inne och kollat min blogg.

4 kommentarer:

  1. Håller helt med dig. Det är din blogg och du väljer vad du vill visa. Men jag förstår vad du menar. Jag "fuskar" ibland också på annat än lappteknik. Jättesöt filt och fina färger!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger på dina mormorsrutor!
    Mia

    SvaraRadera
  3. Ja, du kan vise hva du vil her på bloggen din. Det mener nå jeg. :-) Veldig flott teppe du har heklet. Vakre farger! :-)

    SvaraRadera