måndag 8 juni 2015

Måndagsfunderingar

Jag har länge gått och funderat på vad jag ska göra med min blogg. Ska jag lägga ner den, ska jag byta namn, ska den vara kvar som den är? Ja tankarna har snurrat ett tag nu som så mycket annat i mitt liv. Jag vänder och vrider på varje del av livet. Kanske har det med åldern att göra. Jag börjar närma mig 50 och funderingarna på vad livet går ut på kryper inom mig. Nu är ju ålder bara en siffra och har absolut inget att göra med vem man är. Men omständigheterna i familjen gör också att man funderar extra mycket. Tack och lov så har jag mina intressen som skingrar tankarna och gör att jag kan släppa allt och bara vara i nuet. I lördags firade jag nationaldagen med en dag i syrummet. Det blev en hel del gjort, bland annat lagade jag sonens vindjacka. Har bytt dragkedja i en jacka för första gången i mitt liv. Och så färdigställde jag en liten fleecefilt av fultyger. 





Så istället för att lägga ner bloggen gör jag ett superryck och bloggar  varje dag i 4 veckor. Med start idag och länk till Bambi syr http://bambisyr-evaj.blogspot.se/


3 kommentarer:

  1. Ja, det låter som ett bra initiativ, att Du gör ett försök till superryck, tycker jag.
    Men att Du sytt i fultyger kan jag inte se, för jag tyckte att Din fleecefilt var fin.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Tusen tusen tack för du vill vara med och INSPIRERA oss alla på Visa och Berätta måndag ...samt för din länkning dit!!

    Ps!!Ett rätt beslut våran hobby är underbar och ""läker alla sår"" och är en vän i nöden. Fortsätt sy fortsätt blogga i din takt Lycka till!!!Ds /Kramar Bambi

    SvaraRadera