fredag 11 oktober 2013

Fredag kväll

Äntligen   fredag och jag är ledig. Har varit ute på långpromenad med Anakin i kväll. Det är skönt att få komma ut när man sovit hela dagen. Sedan tog jag tag i lite tråkigt hushållsarbete innan jag gick ner i syrummet. Där har jag fotat mina inköp från Östersund och försökt få någon ordning på det jag gjorde på kursen.

Jag gick en kurs som hette Surface Design med Ingrid Agerig som kursledare. Det var så otroligt roligt. Vi fick prova på olika tekniker att trycka på tyg. Jag har aldrig hållit på med tryck på tyg förut(möjligtvis i skolan för 100 år sedan) så det var en helt ny värld som öppnade sig. Har länge velat prova på det för att kunna göra mina egna personliga  kviltar. Så nu måste det inhandlas färg och en massa andra saker.

Här är några bilder på vad jag lyckade åstadkomma under två dagar.


















Önskar alla en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar