lördag 25 juli 2009

Stack and Slash

Nu när jag städat och plockat i syrummet har jag blivit så sugen på att sy något. Jag kände inte för att kvilta utan jag ville bara sy. Har länge tänkt att prova på Stack and Slash så jag letade fram lite tyger och började skära till bitar. Så långt gick allt bra men sedan börja problemen. Att det ska vara så svårt att läsa en beskrivning och sy i hop två tygbitar. Jag fick sprätta flera gånger innan det blev bra. Första blocket blev bra men sedan fortsatte problemen när jag skar andra snittet och skulle sy i hop dem. Det blir inte bra och jag får verkligen inte till det i kväll. Så nu ger jag upp och tar nya tag i morgon. Hoppas att det går bättre då.

Det här är tygerna jag valde:



Och det här är när jag sytt första sömmen.



Beskrivningen till stack and slash hittade jag hos Mias Quiltbod:
http://www.miasquiltbod.se/

1 kommentar:

  1. Du har så fint syrum så jag förstår att du vill sitta där och pyssla o sy. Ska bli kul att se resultatet av ditt nuvarnde projekt. Lycka till! //BiZen

    SvaraRadera