torsdag 18 juni 2009

Trevlig midsommar



Idag har det varit ett underbart väder, solen sken hela dagen och det var riktig varm. Jag och maken fick en dag för oss själva, barnen är hos mormor och morfar på stugan med sin lilla kusin. Då passade vi på att jobba i trädgården. Det är skönt att få göra saker färdigt utan att behöva bli störd hela tiden av den massa bråk och skrik. Mina grabbar är värdens finaste men just nu så bråkar de ganska mycket med varandra.

Maken byggde ett förvaringsskåp som nu står brevid vår grillhörna. Vi grillar ofta, både vinter och sommar och det är maken som för det mesta står för matlagningen.




Jag fick äntligen lite ordning på min nya rabatt. I mitten har jag satt några syrenskott. De ska få stå där över vintern, för att till våren flyttas till sitt rätta ställe. Nästa sommar fyller jag på med mer perenner och sommarblommor.

Just nu finns ingen tid för att sy, men det kliar i fingrarna varje gång jag går ner i källaren. Jag broderar lite när jag får tid och i helgen kanske jag hinner sy nya gardiner till lillstugan.

Sedan vill jag önska alla en trevlig midsommar. Vi får hoppas att det blir fint väder och att sillen är god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar