söndag 10 maj 2009

Uppdatering av boggar som jag läser.

Sedan jag själv började blogga har jag blivit beroende av att läsa andra bloggar. Ibland kan jag bli sittande hur länge som helst och bara läsa vad andra gör. Det ger mig så mycket inspiration och jag blir så sugen på att prova på nya saker hela tiden. Så därför uppdaterar jag nu min blogglista, som inte bara innehåller sybloggar utan även annat osm intresserar mig. Jag är dock inte så bra på att kommentera andras bloggar men där ska jag försöka bättra mig.

På syfronten har det inte hänt så mycket, just nu är det trädgårdsarbete som tar den mesta tiden. Vi har en stor tomt och maken har ett växthus där han odlar tomater och gurka. Han driver också upp alla sommarblommor som jag vill ha. Jag har inte så många rabatter utan gillar hellre att odla i krukor. Det är betydligt lättare att sköta, man slipper rensa så mycket ogräs. Visserligen behöver de vattnas regelbundet men det hjälps vi åt med maken och jag. Ogräset får jag rensa själv för det gillar han inte att göra.

Bilderna är från en av mina rabatter för några dagar sedan. Jag tycker att de första blommorna som kommer upp är så vackra. Det beror nog på att man efter en lång vinter längtar så mycket efter sol och värme.



Måste också visa en blid på en kudde jag sytt till min mamma. Det är hon själv som vävt tyget och jag sydde ihop den. Som fyllning har jag använt tygspill som jag klippt i småbitar. Det blev riktigt bra, det känns bra att slippa slänga alla småbitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar