måndag 30 mars 2009

Dåligt väder i helgen blev tid i syrummet.






Våren har tagit en paus, det snöade av och till igår. Barnen hade längtat efter att få cykla till skolan men det får vänta än ett tag. I stället för att sitta i solen på altanen så gick jag ner i syrummet och var lite kreativ. Jag sydde fyra förkläden som jag ska ge bort i present. Två till de vuxna i familjen och två till barnen. Jag fortsatte med kaffetemat men den här gången har jag sytt dem dubbel så att man kan välja vilken sida man vill använda. Barnförkläden är i samma tyg som köksettet jag sydde till min mamma. Det är ett jättehärligt tyg från IKEA som jag nu tvär inte har något mer kvar av. Vi har inget IKEA i närheten där jag bor men som tur är ska vi åka bort över påsk och där finns IKEA. Då ska jag handla.




På tal om att handla. Ohlssons tyger har ju rea på lapptäckstyger och för en gång skull var jag på plats. Jag hittade lite fina tyger som blir bra nu i påsktider. Jag är med i Påskswappen på sysidan och väntar med spänning på vad som kommer i brevlådan. Vi brukar inte pynta så mycket till påsk men en lite påskduk under påskriset är alltid rolig att lägga fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar