onsdag 11 mars 2009

Besöksräknare och lite nya tyger

Det har inte blivit så mycket sytt på sista tiden, jag har i stället mest suttit vid datorn och läst vad alla andra pysslar med på sina bloggar. Det är helt klart beroendeframkallande att läsa bloggar och tänk vilken kreativitet det finns runt om i landet.
Idag har jag installerat en besöksräknare, tänkte att det kunde vara roligt att se om någon läser vad jag skriver. Nu skriver jag främst för min egen skull, för att jag tycker att det är så roligt att skriva men lite roligt är det ju om någon läser vad man sitter och knåpar ihop. Att jag började blogga är något jag inte ångrar.





I fredags var jag till grannstaden och fyndade lite nya tyger. En tygaffär sålde ut sina kvilttyger till bra pris och så gjorde jag ett besök på Röda korsets butik. Där fyndade jag en gammal gardin i blått med små blommor på för en 50 lapp. Jag fick nästan 10 meter tyg. Ett tyg som blir bra att ha i lådan. Det gröna och beiga tyget har jag köpt på tradera. Där kan man ibland göra riktiga fynd. Jag är en riktig tygoman och kan inte låta blir köpa när jag hittar något fint tyg.

4 kommentarer:

  1. Kul med så fina fynd! Det mörkblå tyger med blommor och trollsländor har jag haft men det tog slut tyvärr. Tycker jättemycket om det - och om de flesta andra tyger. :)

    SvaraRadera
  2. Som sagt kul med fynd och tack för länken till kaféet!

    SvaraRadera
  3. Det är alltid roligt med fynd och tyg kan man absolut inte ha för mycket av. Det konstiga är att även om man=jag har mycket tyg så krävs det nästan alltid något inköp när jag börjar på något nytt.
    Birgitta i Arboga

    SvaraRadera
  4. Även om det finns tyg i alla lådor så är det fel sort. Det kan finnas ett tjugotal blånyanser men det ska vara de andra. Som make kan det bli jobbigt ibland men jag får ställa upp ändå. Allt för husfridens skull....

    SvaraRadera