tisdag 5 mars 2013

Tisdag


Nu börjar min ommöblering och städning av mitt syrum bli färdigt, Igår stod jag i två timmar och bara rensade och sorterade bland mina tyger. I somras fick jag en hel sopsäck diverse tyger av blanda kvalitet. Men jag inser att jag aldrig kommer att hinna göra något av allt. Så idag åkte en stor säck iväg till Röda Korset. Kanske finns det någon annan som blir glad av att fynda en fin stuvbit eller en fin gardin. Nu har jag lovat mig själv att inte ta emot mer tyger. Det ryms helt enkelt inte mer i mina lådor. Men ett och annat kvilttyg  kommer jag säkert att komma hem med.
Idag hann jag skära till lite tyg till ett kommande projekt och ett redan påbörjat. 
I morgon åker vi till grannstaden och shoppar och äter god mat på vår favoritrestaurang. 
Ha en trevlig kväll alla kviltvänner.

4 kommentarer:

  1. vad fint det blev säker roligare att sitta där och sy nu

    SvaraRadera
  2. Det ser så fint ut med alla små lådor på rad i hyllan. Hos mig är det inte riktigt så fint!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en specialbyggd hylla för godislådor. Men det är bara tyggodis i mina lådor.

      Radera
  3. Åhhh..om jag vetat hade jag tagit hand om säcken du gav till RK.../Marit

    SvaraRadera