tisdag 12 mars 2013

Färdigsytt idag

Idag sydde jag klart lukkekanten till sudokukvilten och nu hänger den på väggen i mitt syrum. Skönt att äntligen få något klart. I kväll har jag sytt i hop flygande gässen och nu hänger dom på min designvägg tills jag vet hur jag ska ska fortsätta mitt projekt. Det är en utmaning vi har i Lappskoj som ska blir klar till rikstäckets  årsmötet 2014. Så jag har ju lite tid att klura ut hur jag ska gå vidare med den. Och till sist idag hittade jag några hopsydda remsor som jag skar sönder och sydde i hop. Det ska bli en lite sminkväska eller pennfodral. Den hade nog  också hunnit bli klar i kväll om det inte vore för min symaskin. Den fick för sig att strejka när jag skulle frihandskvilta så då gav jag upp och packade i hop för i kväll.



Ha en skön kväll alla kviltvänner.

4 kommentarer:

  1. Vad det är skönt att få saker färdiga. =)
    De där gässen ser spännande ut, tycker jag. Jag ser fram emot att få se dem igen. =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sudokuquilten ser uppiggande ut att titta på, tycker jag. Det är nog de klara färgerna som Du sytt i som ger mig den känslan tror jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen din soduko, och gässen ser intressanta ut. Månne vad det kan bli i slutändan?

    SvaraRadera
  4. Jättehärlig Sodokukvilt!
    Bra jobbat!
    Du har en "lott"!
    Gässen ser verkligen intressanta ut!
    Vill se mer;-)
    Kram//Maja

    SvaraRadera