tisdag 19 februari 2013

Tisdag

Vissa dagar borde man aldrig kliva ur sängen.  Den här dagen är en sådan dag, ingenting har känts bra. Så efter morgonpromenaden och en en liten tupplur har jag mest varit i syrummet. Där har jag skurit till 2,5" fyrkanter till mitt nya projekt. Och så fortsätter Herr Sprätt och jag vår dejt. Jag försökte mig på att sy flygande gäss på egen hand. Men givetvis så har jag mätt fel på trianglarna så när jag syr i hop dem så kapar jag toppen. Och det ser faktiskt inte klokt ut. Så ny sprättar jag för fullt, hade "bara" sytt ca 85 stycken.


Roligt att några redan har anmält sig till muggmatterallty och att ni gillade mina muggmattor. Dom blir perfekta att använda i sommar på vårt glasbord på altanen.
Nu börjar jag längta till sommaren, fast jag vet att vi här i Norrland har vinter i minst två månader till. Men en vacker sommarblomma är ju aldrig fel att titta på.
Ha en bra kväll alla kviltvänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar