torsdag 15 december 2011

Tidig julklapp



Idag kom en kompis förbi med några böcker om hon tyckte bara stod och samlade damm i bokhyllan. Gissa om jag blev glad. Jag fullkomligt älskar gamla handarbetsböcker. Så nu har jag lite trevlig att titta i ett tag.
I kväll har jag sytt ett överdrag till en provisorisk hundbädd. Vår stora hund har krafsat sönder sin Biabädd och jag tycker inte att jag har råd att köpa någon ny just nu. Så i stället "tager man vad man haver", dvs en gammal skumgummi madrass och klär den med en gammal gardin. Det kallar jag återbruk.

Det känns väldigt bra att vara tillbaka igen. Jag försöker läsa i kapp lite i olika bloggar och jag är helt betagen av allt som ni sytt, stickat eller virkat. Det är en fröjd för ögat att få se så mycket fin.

Ha en bra kväll.

1 kommentar:

  1. Så roligt med vänner som vet vad man uppskattar mest här i livet. Någon av de där böckerna finns även i min bokhylla.
    God Jul på dig!

    SvaraRadera