måndag 11 januari 2010

Kudde till lillebror


Idag har jag fortsatt att sy. Jag har sytt klart en kudde till yngsta sonen. Jag håller på att brodera stjärntecken till alla i familjen och är nu klar med den första. Yngsta sonen ville ha den som en kudde och då fick det bli så. Jag har stoppat den med tygskräp. Ett fantastiskt sätt att bli av med sådant som inte går att använda till något. Ex stadkanter på gamla gardiner eller tyg i konstig kvalité.

Sedan har jag roat mig med att skära till rutor till den BOM som jag ska försöka mig på. Jag har aldrig provat på att sy någon BOM men den här tyckte jag såg ut att blir rolig att sy. Jag hittade via ett tips från quilt och lapptäckslistan och den finns på den här sidan:

1 kommentar:

  1. Fin BOM du har valt! Jag kan inte bestämma mig!
    Kudden är jättefin, vilket broderi!!!
    Hälsn. Anna-G/Pumlan

    SvaraRadera