söndag 19 juli 2009

Fiskar



I vintras påbörjade jag en annorlunda och rolig bonad med applicerade fiskar. Det har blivit liggande halvfärdigt en längre tid men nu när jag städat och gjort fint i syrummet så hittade jag igen den igen. Så nu är kviltningen påbörjad. Jag ska både kvilta på maskin men också för hand. Tygerna kommer från ett projekt vi hade för ett år sedan i Lappskoj. Vi färgade tyger till en väggbonad som var tänkt att även jag skulle sy. Det blev aldrig att jag sydde den bonaden utan jag använde tygerna till det här projektet i stället. Jag har lite svårt att följa ett mönster med många och krångliga instruktioner utan jag gillar mer att skapa på fri hand.

3 kommentarer:

  1. Vilken läcker bonad. Birgitta i Arboga

    SvaraRadera
  2. Jättecoola fiskar, jättetuff bonad! Me like!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fiskar och härlig bonad! Att skapa på fri hand är ju det allra roligaste, då blir det något som ingen annan har. Ha en fortsatt trevlig och fin sommar vid symaskinen.//BiZen

    SvaraRadera