fredag 17 januari 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Jag hade sedan länge planerat att jag skulle friandskvilta hela dagen, men det blev det inget av. Istället har jag städat, burit och flyttat möbler hela dagen. Vi fick hämta en begagnad soffa som vi väntat på sedan i december. Hon som sålde soffan har i sin tur väntat på sina soffor sedan november. Så det ena gav det andra, nu har vi bestämt att vi ska tapetsera om i vardagsrummet. Känns bra att det äntligen blir av, jag har velat göra det länge men maken har vart mer tveksam. Och när yngsta sonen kom hem så ville han också göra om i sitt rum, så då blev det ännu mer flyttande av möbler. Men till slut kom jag ner en stund i syrummet och kunde plocka lite med mina tyger och fortsätta ett projekt som just nu är hemligt.

Så det här är en liten tjuvtitt på det projektet.

Och nästa bild är en påspåse som jag sydde till min bror och svägerska. Den är sydd av gamla lakan med monogram, spets och en gammal linnehandduk. Bilderna blev inte så bra, det var rent hopplöst att fota något där vid nyår. Det var mörkt överallt, både ute och inne.


Men nu har snön kommit och ljuset börjat återvända. Och snart kommer den del av vintern som jag gillar mest, Vårvintern. Då lever man upp igen!

Önskar jag alla vänner en riktigt trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Här är en till som gillar vårvintern! Men den ska bjuda på sol, några minusgrader och fint skidföre varje helg!
    Det ser fint ut ditt hemliga projekt! Spännande att se vad det ska bli av detta!

    SvaraRadera
  2. Att återanvända spets, monogram och en linnehandduk för att sy en påspåse var en bra ide´, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera