måndag 18 november 2013

Minisemester i Västerås.

I helgen har jag och familjen varit i Västerås och hälsat på goda vänner till familjen. På vägen ner så hade jag sådan tur att det var jag som satt bakom ratten när vi passerade Gnarp. Så då passade jag på att stanna till hos Wahlmans  Textil  http://www.wahlmantextil.com/

 Det blev en snabb titt medans familjen åt  lunch som vi hade med oss. Några tygbitar från andrasorteringen fick följa med mig vidare söderut. I Västerås blev det shopping på lördag. Först åkte vi till  IKEA. Förutom allt annat vi köpte så blev det lite mer tyg. IKEAS svarta bomullstyg tycker jag är riktigt bra. Använder det ofta till baksidor på kviltar. Sedan köpte jag en rulle med färdigskurna stuvbitar. Vad jag ska ha den till det vet jag inte men det såg så fint ut där det låg i en korg , så det var svårt att motstå.

Sedan åkte  åkte vi  vidare till Fröken Flink på Vallby friluftsområde. Det är en helt underbar liten kviltbutik, där hade jag kunnat stanna ur länge som helst. Men övriga i familjen var väl inte lika imponerade. Men några fina tygbitar hittade jag iallafall.  http://www.frokenflink.se/

Och avslutningsvis  så besökte jag Panduro. Där blev det inte så mycket handlat men det är så roligt och gå runt och titta på allt roligt man skulle kunna göra.





Idag har jag sytt lite och ska fortsätta efter middagen.
 Önskar alla en trevlig kväll.

1 kommentar:

  1. Låter som en trevlig helg och så fick du lite handlat !
    Må så gott

    SvaraRadera