tisdag 29 januari 2013

Pyttetäcken

Startade dagen med en långpromenad med Anakin. Äntligen kan man gå ut i skogen redan på morgonen, det har jag längtat efter. Det var kring 7 grader ute och solen var på väg upp. Sedan har jag varvat sömnad med städning, tvätt och andra tråkiga saker. Har känt mig lite splittrad i tanken idag, det är mycket som händer i familjen och då snurrar det i huvudet. Så när jag sydde så tänkte jag bara på städningen och när jag städade längtade jag bara ner till mina tyger. Men efter middagen fick jag ro i kroppen och kunde njuta av att sy och skära tyger. 
Två pyttetäcken blev färdiga, det ska så småningom överlämnas till neonantalavdelningen på Norrlands universitetssjukhus. Vi i lappskoj sydde pyttetäcken tillsammans för några år sedan  och vad jag förstått så har det varit mycket uppskattat.
Nu ska jag sätta mig i fåtöljen och sy lukkekanten på Alla hjärtans dag kvilten som också blev klar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar