lördag 6 november 2010

Toalettpappershållare


Nu är toapappershållaren helt klar. Idag handsydde jag lukkekanterna och morgon ska den hängas på plats i badrummer. Jag är rikigt nöjd med den, gillar grisarna och tygvalet blev bra. Den kommer att göra sig fint i vårt grå/vita badrum. Stort tack till Paivi Wahlström för det fina mönstret. Mönstret finns här: http://paivi-wahsltrom.zoomin.se/blogg.html

Idag när vi hälsade på hos mina föräldrar så fick jag en bildvävsram med ett påbörjat arbete. Mamma hade hittat den på en loppis i sjömanskyrkans regi. Ramen är jättefin och det följde med både mönster och garn. Jag var givetvis tvingad att prova väva lite redan när vi var där och det var hur kul som helst. Jag har länge funderat på att sätta upp en bilväv men aldrig riktigt kommit mig för. Nu är det bara att fortsätta att väva när det finns lite tid över.

1 kommentar:

  1. Vilken söt rullhållare, grisarna gör det hela extra fint!
    Bildvävning har jag provat, men det blev väl ingen större succé här, tyvärr!

    SvaraRadera