lördag 29 augusti 2009

Mormors draperier


Någon gång i framtiden skulle jag vilja lära mig att väva. Min mamma har en vävstol och det finns en vävförening här i samhället där jag bor så det borde inte vara något problem . Men tiden räcker tyvärr inte till för allt jag vill göra, men drömma kan man ju alltid.

Medans jag drömmer kan jag njuta av min mormors gamla draperier. Hon har vävde dem någon gång i sin ungdom på 30 talet. De är av ullgarn och mönstret är broderat på i efterhand. Jag tycker att de är så otroligt vackra. Jag har 4 stycken längder som jag använder som gardiner i vardagsrummet på vintern. Jag är så glad att jag fått dem, de har länge legat i min mammas garderob och det känns bra att de kommer till användning.

1 kommentar:

  1. Helt underbara draperier, lyckliga du som får använda dom! Jag har en vävd kudde efter min farmor som jag sprättat isär och satt frans på i ena änden. Har den på väggen. //BiZen

    SvaraRadera