lördag 31 januari 2009

Symaskinsabstinens

Jag lider av svår abstinens, jag har inte kunnat sy något på hela veckan. Varje gång jag gått ner i tvättstugan har jag tittat längtansfullt på symaskinen och alla mina tyger. Det har varit plågsamt att inte kunna sy på flera dagar. Orsaken till abstinensen beror på att jag har jobbat 5 nätter på rad och då hinner man inte göra annat än äta, sova och jobba. Men det första jag gjorde när jag vaknade i dag var att gå ner i syrummet och plocka lite i tygerna för nästa projekt och sy lite på några gamla ufon. Jag bara måste få undan lite av det som ligger i lådorna,jag har så många nya projekt och idéer på gång som jag vill börja med.

Nästa lördag ska jag på syträff, vi är några tjejer som ska träffas och sy en hel dag. Det ska bli så roligt. Jag har då tänkt prova på att sy Mended Hearts. Jag har aldrig provat förut men det ser ut att var en roligt teknik. Här finns en länk till hur man syr Mended Hearts

http://www.tass-tass.com/quilt/quilt_3/quilt-sida_3.html

Och här finn mer om Mended Hearts.
http://www.miasquiltbod.se

Eftersom jag inte har något nytt att visa så lägger jag in en bild på mitt senaste barntäcke som jag sydde i höstas. Det är sydd i blockhusteknik, en teknik som jag tycker mycket om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar