måndag 29 december 2008

Måndag 29 december


Jag har köpt en ny symaskin, en Pfaff expressional 2048. Att det blev en Pfaff var inte alldeles självklart. Jag har kollat på många olika maskiner i olika prisklasser men kom fram till att den här modellen nog har alla de funktioner jag behöver. Jag har köpt en utgående modell av expressional. Kollar man på hemsidan så heter min maskin expressional 4.0 men det är samma maskin. Jag fick den till ett mycket bra pris så jag är riktigt nöjd. Nu äntligen kan jag sy allt jag vill. Med min gamla Huskvarna Easy Sew har jag inte kunnat göra allt jag velat. Dels behöver den en ordentlig service men den saknar många funktioner som underlättar när man ska kvilta. På min nya maskin är övermatning standard och den har många roliga mönstersömmar och alfabet som gör det mycket roligare att sy. Jag har redan provat att sy lite med den och den är helt underbar. Nu vill jag bara att helgerna ska vara över och ungarna börjar i skolan igen så att jag får lite mer tid för att sy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar