måndag 15 juni 2015

Måndag

Jag har semester. Det känns så bra. För även om jag inte jobbat så mycket i vinter pg allt strul här hemma så känns det så bra att få vara ledig med maken. Och det är stor skillnad på att vara sjukskriven eller att ha semester. Nu ska jag ta dagen som den kommer och försöka göra saker jag tycker om att göra.
Idag visar jag upp en topp som jag sydde för några veckor sedan. Mönstret lärde jag mig på en kurs för Mikael Svensson. Han kallade det vykortet, Det kanske har något annat namn vad vet jag. Men väldigt roligt att sy. Den är sydd av 2½"  och 1½" remsor, Tyget är både quilttyger men även en och annan bit av gamla gardiner. När den blir färdig kommer den troligtvis att hänga på väggen i  vår lilla sovstuga. 



Det blev några bitar över, dom kommer att bli muggmattor så småningom.

Eftersom det är måndag länkar jag till Visa och berätta hos Bambi syr.


Trevlig kväll alla vänner!


3 kommentarer:

  1. Det bli et herlig lappeteppe. Jeg likte så godt de rutene som går hver sin vei. Ha en fin sommerferie og kos deg med akkurat det du liker og får lyst til! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för din inspiration du ger på Visa och Berätta måndag och din länkning dit/Bambikram

    SvaraRadera