torsdag 13 juni 2013

Torsdag kväll

Jag är ledig men har fullt upp ändå. Det är mycket på gång nu i familjen. Barnen har fått sommarlov, jag har semester och maken jobbar både på jobbet och i vår stuga. Äldsta sonen håller på att ta mopedkörkort och så ska han på läger till veckan. Den yngre försöker jag aktivera så gott det går så att han inte sitter alltför mycket vid datorn. Däremellan förbereder jag  mig för Quilta offentligt dagen i Umeå på lördag. Lappskoj ska träffas i Glashuset på torget i Umeå. Där har vi en liten utställning av våra pyttetäcken och en del annat vi sytt. Ska bli riktigt roligt att få visa Umeborna vad vi gör i vår förening.Nu hoppas vi bara på bra väder så att riktigt mycket folk kommer ner på stan.

Han länge tänkt sy mig en ny handväska och nu är den äntligen färdig. Hittade mönstret i rikstäcket och sydde mig en egen variant av den. Så nu har jag en fin väska på lördag.



Sedan har jag varit  på Röda Korset second hand och fyndat en bok om lapptäcken. Det är verkligen inte ofta som man hittar kviltböcker på loppis eller second hand. Så den fick följa med hem direkt.

Och så har vi uppvaktat barnens kusin som gick ut nian. Han gillar att laga mat så han fick ett förkläde. Det blev en usel bild men jag är glad att jag han fota den i allafall.


Ha en bra kväll alla kviltvänner.

2 kommentarer:

  1. Du är duktig du som hinner så mycket och vilken superfin väska!
    Ha det skönt och kul under ledigheten! Kram!

    SvaraRadera
  2. En fin väska, tycker jag. Visst är det kul att ha en ny väska att hänga över axeln!

    Dollandesign

    SvaraRadera