tisdag 18 december 2012

6 dagar kvar till julafton


Barnen är i skolan, maken är på jobbet och jag sitter här med min kaffekopp och njuter av tystnaden.Tänk att det snart är julafton, bara 6 dagar kvar. Lite julstress börjar komma krypande, alla julklappar är inte fixade, varken de som ska köpas eller de som ska sys. Julgranen ska vi klä redan i kväll, för det är enda lediga kvällen tillsammans innan söndag. Det känns lite tidigt men det får bli så i år när vi jobbar mycket både före och under julen. Men efter nyår ska vi vara ledig hela familjen, det ser jag verkligen fram emot.

Vidare till nästa ämne. Jag har först nu upptäckt hur mycket intressant det finns på You Tube om quilt. Har inte orkat ta till mig allt tidigare och det beror nog på att det till stor del är på engelska.  Men jag har upptäckt att det inte spelar någon roll, man ser ju hur dom gör och så kan man ju stanna och spola fram och tillbaka om det är något man inte förstår. Så nu vet ni vad jag gör på mina lediga stunder. Det här är mitt första försök att dela ett youtube klipp på min blogg.

Nu ska jag dra i väg till stan på ett möte och sedan föröka handla lite julklappar.
Önskar alla en riktigt bra dag.



2 kommentarer:

  1. Tänk att den där stressen alltid ska krypa sig på så här intill jul...Nåja det blir nog bra till sist!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Jennie från MissouriStarQuiltCo är min favorit på Youtube. Jag har lärt mej massor av att se deras filmer. Sen finns det en annan som jag inte minns namnet på som hade bra kviltfilmer me frihandskviltning.

    SvaraRadera