onsdag 21 mars 2012

Slut på ledigveckan

Nu är min ledigvecka slut för den här gången. Har hunnit med mycket mer än jag tänkt mig och det känns riktigt bra. Jag har sytt rätt mycket på kvällarna när maken varit hemma, men nu kan jag även vara i syrummet på dagarna. Vår lilla hund har äntligen börjat trivas nere i källaren. Hittade en bra låda att ligga i under skärbordet bland alla lådor med tyg.

I söndags hade vi träff med Lappskoj, det är alltid lika roligt att träffas. Vi fortsatte med vårt tema jaeans och återbruk. Cartrin Skoglöf visade hur man kan fläta fina korgar av ett kaffepaket. Dom blev jättefina men jag är tveksam om det är något jag kommer att prova på. Själv så sydde jag klar en sjömanssäck till en pojke som fyllt sju år. Nu fattas bara öljetter och snören så kan den fotas och levereras.


Sedan har jag påbörjat en beställning jag fick av maken. Han vill att vår lilla hund ska ha ett eget täcke när han ska på utställning om en månad. Så det var ju bara att ta tag i det så det hinner bli färdigt. Maken hjälper till med designen och jag får sy. Bra att få lite hjälp i bland.

Har också sytt i hop några block som jag inte vet vad det ska bli. Blocket heter Anita´s Arrowhead och finns att ladda ner gratis här:

Nu laddar jag för nattjobb, ska bli roligt att träffa alla goa arbetskamrater.
Ha en bra kväll alla kviltvänner.

2 kommentarer:

  1. Vad fin han är din lille hund!
    Min vill inte vara under bordet när det är mycket annat som tornar upp sig runt henne. jag har fått "göra" en plats med lite mer rymd runtomkring.
    Ska bli kul att se vad för slags mönster du väljer till ert utställningstäcke!
    kram

    SvaraRadera
  2. Kul att ha en kär make med samma intresse ,,, Skall bli jätte spännande att få se vad han gillar och du vill sy!! Kram till dig

    SvaraRadera