måndag 2 augusti 2010

Städat syrummet

Förra veckan röjde jag undan i syrummet. Det var behövligt må jag säga. Strykbrädan och skärbordet var fullt av tyger och annat som inte skulle vara där. Så nu vill jag bara få tid till att börja sy. Tyvärr får jag nog vänta ett tag till, vi håller på att fixa till i köket. Ska byta tapeter och bygga lite nya hyllor. Det kommer att blir jättebra när det blir färdigt. Vi har också köpt en ny kyl och frys. Den gamla var alldeles för litet och dessutom höll den inte rätt temperatur längre. Så den åker på soptippen i morgon
Under semestern roade jag mig med att sy hexagoner. Det var lätt att ha med sig och väldigt bra att sysselsättning i bilen. Det här projektet räkanr jag med att hålla på med ett tag. Det ska bli ett stort täcke i flera olika färger.

2 kommentarer:

  1. Så fint det blev i sylyan, det ser riktigt mysigt ut. Hexagoner är toppenroligt att hålla på med, ha så kul!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle behöva göra en röjning också! Inte klokt vad det blir högar snabbt i ett syrum. Hexagonerna ser allt lovande ut!

    SvaraRadera