fredag 23 april 2010

lite nytt sytt




Familjen återhämtar sig sakta men säkert. Jag och maken börjar se en lösning på alla problem som finns. Min sylust den finns kvar, jag syr lite nu och då när andan faller på. I går så sydde jag och yngsta sonen(9 år) tillsammans. Han ville göra en duk till sin lilla kusin som han ska hälsa på över Valborg. Han valde tyg och klippte ut hjärtan och sedan sydde han mönstersömmarna och även ramen helt själv. Sedan gjorde jag resten. Duken blev jättefin och nu hoppas vi att lilla kusinen blir glad.

Nu i helgen sk vi på bröllop och till brudparet har jag sytt ett förkläde och två pannlappar. Hoppas nu att de inte läser min blogg men de har de nog knappast tid med.

Ha en bra helg.

3 kommentarer:

  1. Så duktig han är, sonen. Visst är det kul när barnen intresserar sig för det man själv håller på med.

    SvaraRadera
  2. Ja det är jätteroligt att han vill lära sig at sy. Han är väldigt bestämd vilka fäger och mönster han skall använda och det är ju roligt.

    SvaraRadera
  3. Felix är jätteduktig. Jag hade ju förmånen att se verket "live" innan han tar det med till lilla kusinen./Svärmor och farmor

    SvaraRadera