lördag 19 december 2009

Litet fynd


Det blir långt mellan blogginläggen men det är fortfarande mycket här hemma. Men i går blev jag riktigt glad. Jag var på biblioteket för att låna några böcker över jul och då sålde de ut gamla tidningar. Jag är väldigt förtjust i gamla handarbetstidningar, de är så roligt att bara sitta och titta på allt fint som man kan sy. Jag skulle väldigt gärna vilja lära mig att sy kläder och jag hoppas att jag kan gå någon kurs i framtiden. Så fyndet blev en bunt med Allt om handarbete från 2007 för 20 kr. Så nu har jag lite läsbart över jul.

För övrigt så kämpar jag på med mitt broderi, det går väldigt sakta nu för det är så mörkt på kvällarna och även om jag har en bra lampa så ser jag inte tillräckligt bra för att sy efterstygnen. Men som tur är så kan den nog sitta uppe lite längre för den är inte speciellt julig utan mer en vintertavla.

Ha en skön lördag kväll och stressa inte ihjäl er inför julen.

1 kommentar:

  1. Åh, katten, kan man sälja dem??? Jag som kastade massor av gamla handarbetstidningar i höstas!
    Sjutton att man aldrig har matjord i fickorna!
    Anna-G/Pumlan

    SvaraRadera